„Na mnie reklama nie działa” tak myśli każdy, kto przełącza kanał na inny, gdy tylko zaczyna się blok reklamowy, gdy blokuje natrętnie wyskakujące okienka na ekranie komputera lub gdy ignoruje pojawiające się w mediach społecznościowych posty. Nic z tego. Reklama działa na każdego, czy tego chcemy, czy nie. Bowiem oprócz funkcji informacyjnej pełni jeszcze funkcję perswazyjną. Autorzy reklam doskonale wiedzą, że w pewnym momencie (nie wiadomo dokładnie ile razy trzeba powtórzyć daną reklamę) dochodzi do przełamania w świadomości odbiorcy, dlatego bardzo chętnie odwołują się do emocji i wartości istotnych w życiu człowieka jak rodzina, zdrowie, seksualność i rozrywka. Dodatkowo bohaterowie reklam to ludzie młodzi, atrakcyjni pod względem urody, zdolni, dobrze ubrani, którzy mogą poszczycić się udanym życiem rodzinnym i zawodowym. Skuteczna reklama, czyli taka, która wywołuje pragnienie lub postanowienie zakupu, nie stanowi jednak zagrożenia dla człowieka – za jej pomocą nie da się człowiekiem manipulować. Wspomniane wywołane zachowanie jest reakcją na długofalowe budowanie określonego wizerunku marki i zaznajamiania odbiorców z produktem. Przeciwnicy reklamy nie powinni mieć powodów do obaw. Każdy właściciel marki i sprzedawca bowiem wie, że bez reklamy w dzisiejszych czasach przetrwanie w biznesie i skuteczna sprzedaż nie jest możliwa. Szeroki dostęp do dóbr, duża konkurencja oraz medialny szum – to wszystkie przeszkody muszą być pokonane, by pokazać się, dotrzeć do klientów, zaistnieć.