Wiele początkujących firm zaniedbuje swoją identyfikację wizualną – to jednak bardzo poważny błąd, który może potem odbić się na pozycji firmy na tle konkurencji. Czym dokładnie jest identyfikacja wizualna i jak można w nią zainwestować?
Marki często kojarzą nam się z określonym logo – gdy widzimy charakterystyczny znak, od razu wiemy, do kogo on należy. Dzięki odpowiednim grafikom reklamowym firmy są w stanie wpływać na nasze decyzje konsumenckie, a tym samym kształtować to, co uważamy za warte zaufania i zakupu.
Zatem identyfikacja wizualna, która również zajmuje się logo, pełni obecnie bardzo ważną funkcję i nie powinna być zaniedbywana nawet przez mniejsze firmy, które dopiero rozpoczynają swoją działalność.
Czym dokładnie jest identyfikacja wizualna?
Pod pojęciem identyfikacji wizualnej kryje się ogół różnego rodzaju znaków graficznych, dzięki którym firmy są w stanie kreować swój wizerunek.
Zatem dzięki identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwo może wyróżnić się na tle konkurencji i dzięki temu przyciągać więcej zainteresowanych klientów. Ma ono duże znaczenie w tworzeniu wizerunku firmy, wzmocnieniu jej rozpoznawalności, pozwala na łatwiejszą komunikację ze społecznością.
Na identyfikację wizualną składa się wiele elementów graficznych, z których najbardziej popularne to logo. Również w jej skład wchodzą między innymi kolorystyka, formaty dokumentów, rodzaje dokumentów oraz ogólnie pojęta estetyka graficzna.
Nośnikami identyfikacji wizualnej mogą stać się między innymi:
- strona internetowa firmy
- ulotki, foldery, wizytówki, papiery listowe i inne
- opakowania produktowe
- służbowe samochody
- witryny sklepowe
Dzięki wykorzystaniu identyfikacji wizualnej firma może wtedy stworzyć swój spójny, konsekwentny przekaz reklamowy, który pozwoli jej na odróżnienie się od konkurencji, a także na wzmocnienie swojej pozycji. Właśnie dlatego ma ona tak duże znaczenie nie tylko dla większych firm, ale również dla tych małych, które walczą z konkurentami o jak najlepszą pozycję na rynku w danej branży.
Jak rozpocząć identyfikację wizualną firmy?
Najlepiej skontaktować się z ekspertami w tej właśnie dziedzinie – agencjami reklamowymi, które zajmują się projektowaniem graficznym i mogą zapewnić swoim klientom kompleksowe wsparcie w stworzeniu odpowiedniego logo oraz innych elementów identyfikacji wizualnej.
Tego rodzaju usługi nie są związane z wysokimi kosztami i warto traktować je jako inwestycję, która pozwala na podniesienie wartości firmy i przyciągnięcie nowych klientów i kontrahentów.