Reklama wizualna odgrywa niebagatelną rolę w budowaniu rozpoznawalności i promocji marki lub firmy. Jej zadaniem jest dotarcie do potencjalnych klientów i skłonienie odbiorców do określonych zachowań, czyli skorzystania z danych usług czy zakupu towarów. Aby reklama była widoczna i przyniosła spodziewany efekt, powinna, w przypadku reklamy zewnętrznej mieć mieć odpowiednio duży format, atrakcyjną i estetyczną szatę graficzną oraz zawierać stosunkowo niewiele tekstu (kontrowersyjne hasła, chwytliwe slogany). Reklama wewnętrzna, pełniąca głównie funkcje informacyjne, powinna zawierać zrozumiałą, przejrzystą i prostą treść.
Coraz więcej przedsiębiorców rozumie już znaczenie tej formy reklamy. Coraz więcej z nich decyduje się na tego typu środek przekazu, zatem oferta reklamodawców stale się poszerza. Znaleźć w niej można m.in. grafikę na szkle. Dlaczego warto zwrócić na tę pozycję uwagę? Powodów jest kilka.
Grafika na szkle jest stosunkowo niedrogim nośnikiem reklamy. Co jednak ważne – nośnikiem trwałym, odpornym na uszkodzenia mechaniczne, promieniowanie słoneczne i działanie innych czynników atmosferycznych. Do wykonania grafiki stosuje się szkło:
- float (zielonkawa barwa widoczna na zeszlifowanych brzegach),
- optiwhite (idealnie bezbarwne dzięki obniżonej zawartości żelaza).
Profesjonaliści w tworzeniu reklamy na szkle wykorzystują technikę zadrukowanej specjalnej folii z laminatem lub druk UV Led bezpośrednio na szkle płaskim, z wykorzystaniem nowoczesnych atramentów. Dzięki naniesieniu grafiki na tylną ścianę, efekt wizualny jest niezwykle ciekawy. Można go jeszcze wzmocnić poprzez podświetlenie LED lub piaskowanie liter.
Gdzie można wykorzystać grafikę na szkle jako reklamę? W recepcjach hotelowych, biurowców, firm, w samochodach, na różnego rodzaju szklanych gadżetach, w gabinetach kosmetycznych, lekarskich, na drzwiach, na logo na zewnątrz budynków, w miejscach publicznych.